Tagi

Decoupage, poradniki, instrukcje z obrazkami, teoria i praktyka. Galeria, Biżuteria artystyczna. Gotowanie i malowanie. Przepisy kulinarne.

środa, 17 listopada 2010

Ulubione naleśniki.

   Serdecznie zapraszam do umieszczania pod tym postem smaków ulubionych naleśników. Chciałabym  przy Waszej pomocy stworzyć ranking. może poznamy nowe dodatki albo odkryjemy nietypowe połączenia.



   Ja najbardziej lubię jak mam w naleśniku oliwki, salami i dojrzały ser pleśniowy. Lubię po prostu te produkty. I jeszcze koniecznie dużo czosnku albo sos mocno czosnkowy. U mnie w domku mówimy na taki sos "capidło". Dobry jest też do sałatek. 

   Krótki przepis na "capidło" (mój sos czosnkowy)
Jogurcik; majonez (kilka łyżeczek); starty czosnek lub przeciśnięty przez specjalną praskę - kilka ząbków - ja lubię dużo; oregano (dodaje je moje przyjaciółka - super połączenie - nauczyłam się od niej); troszeczkę soli i pieprzu. Gotowe wymieszać lepiej zrobić wcześniej aby smaki się przegryzły (np. dzień wcześniej). Jak mam taki sosik w lodowce to podjadam go nawet z samym chlebem. 
   
   Kontynuując temat czosnkowy to uwielbiam grzanki pieczone w piekarniku, najlepiej zrobione z bułek, posmarowane odrobiną masła na górę starty żółty ser i kilka ząbków startego czosnku. Na studiach robiliśmy takie grzanki. Mam same dobre wspomnienia z czosnkowymi grzankami. Oczywiście mega niezdrowe.  Raz na jakiś czas polecam odrobinę zapomnienia z ulubionymi potrawami. Na pewno każdy ma jakąś swoją.
   Jeszcze przyszedł mi do głowy super przepis na zakąskę do dobrego wina (wytrawnego, czerwonego). Trzemy na tarce ser żółty (30 dag) i czosnek. Ja używam dużo czosnku, bo tak lubię. Później mieszamy wszystko z majonezem (duża łyżka), troszeczkę soli i pieprzu. Do wersji bardziej ziołowej polecam oregano i gałkę muszkatołową. Taką pastą smarujemy pumpernikiel pokrojony na kwadraciki o boku ok. 2 cm.  Super zakąska.
   Postaram się jak najszybciej dołączyć do tego tekstu zdjęcia wspominanych potraw.
  Odbiegłam od tematu. Porwał mnie zapach grzanek z czosnkiem i wspomnienia ze studiów. Jeszcze raz zapraszam do umieszczania w komentarzach smaków ulubionych naleśników

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz